Sunday 28 February 2010

Wilgentakken


De gemeente is hier de wilgen aan het knotten. We hebben een aantal takken gejut, die we verderop in het jaar in de moestuin gaan gebruiken. Voor de bonen bijvoorbeeld, of om planten die om dreigen te vallen mee te versterken. Ik hoop wel, dat ze niet al te sterk wortel gaan schieten, en ik ze er aan het einde van het jaar niet meer uit kan krijgen.

De zijtakken hebben we eraf geknipt en gehakseld, zodat we die onder de bessenstruiken kunnen gebruiken als mulch. Ik mulch al een paar jaar onder deze struiken en heb steeds weer een grote oogst van dikke bessen. Ook het zaagsel waar Bob de cavia op gepoept heeft, gebruik ik daar. Ik vind dat een leuke sport, dingen gebruiken die er al zijn :).

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...