Saturday 8 May 2010

Molendag en gratis peren


Wat doe je op zo’n dag? Je bent moe-moe-moe, het regent en het is koud. Toch maar even erop uit met de fiets, op zoek naar lokaal eten en vergezichten met Hollandse wolken. Ik kocht eerst bij de boer drie potten yoghurt en besloot dat het best ging, fietsen in de motregen. Toen zag ik dat bij Noorderhoogebrug de molen draaide en ben ik daar even binnen gaan kijken.

’t Bleek zoiets als Nationale Molendag te zijn. Zes steile houten trapjes ging ik omhoog en boven had ik een prachtig uitzicht over Groningen en gingen de wieken zwoef! zwoef! langs me heen. Ook kon ik in een imposant raderwerk in werking kijken.

Nog even bij het stalletje langs voor verse eitjes


En kijk: nog een gratis verrassing. Helemaal weer opgeknapt :)

3 comments:

Anakien said...

Tjee, goed van je om met zulks motregenachtig weer toch nog op de fiets te gaan.
Ik moest boodschappen doen en zag idd dat ook de molen in Garnwerd lustig draaide, wel keihard draaide, leek het.
Veel publiek op de been.
Maar leuk zijn toch al die stalletjes zo langs de weg, met plantjes of allerlei eetbare dingentjes.
gezellig log heb je!

Kelly - Ma vie en vert said...

Ooh, wat een leuk stalletje!

Thee said...

Geweldig! Er gaat toch niets boven Groningen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...